När jag inte finns kvar, finns det alltid någon annan

Jag läste min bästa väns blogg, hon hade skrivit om skitsnack osv, och jag tycker att det är ett stort problem med oss ungdomar. Liksom, vart går gränsen för "otrohet", har ni någonsin tänkt på hur galet otrogen man kan va mot sina vänner? Gud, gör nått åt det! Jag tyckte Tova skrev så bra Gå in på tovasoderback.blogg.se för att se hennes tolkning av det hela!

Nej men ärligt nu! Varför snackas det så mycket? Varför är man inte bara ärlig mot personen som man tycker beter sig illa osv? Jag vet att jag är ur-kass på sånt. Är det för att slippa konsekvenser? För nu, när jag tänker på det här så vet jag ju, att om mina vänner vet att jag snackar skit om andra vänner med dom, t.ex om jag snackar med Berit om Agneta, så kanske Berit tror att Agneta gjort nått fel, och då vill hon höra från Agnetas sida. VIPPS! Och Berit är fast i mitten av samtalet som egentligen jag och Agneta skulle tagit med varandra. Och eftersom Berit är en så bra vän, berättar hon ingenting för nån av oss vad som sägs, utan hon går istället till Jörgen!

Vågar du stå emot dina vänner om dom snackar skit om någon annan? Vågar du det? Tänk efter!

Om vi fortsätter såhär, så kommer det inte finnas en enda sann vän kvar! Så, snälla, gå till spegeln, kolla på dig själv! Se att du inte är perfekt! Gör skillnad! Börja idag! Det ska jag!


Kommentarer
Postat av: tova

tack älskling!

2010-08-20 @ 09:38:05
URL: http://tovasoderback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0