Project: cold case

Hello out there! Sitter och lyssnar på The priests? hahaha wierd musik. Lyssna på denna: The Priests – The First Nowell hahaha kueeeel :)

Idag i skolan var vi på en dansföreställning av estet treorna. Amanda, Malin och Angelica (från knut) var med. Jädrar vad duktiga dom är, inte bara dom utan hela gänget!
Jag blev verkligen tagen! Det handlade om kvinnosynen i sämhället. Dom sa att det var drygt 500 (inte säker) som hade anmält våldtäkt på 70-talet (eller nått) och 2005 var det dryga 5000! Seriöst............ Man fick en klump i halsen, och jag började tänka på hur det verkligen är. Ska vi kvinnor, flickor, tjejer, tanter, you name it, behöva gå ut och vara livrädda?! Så j*vla fel!
Ikväll klockan 21 på efterlyst (trean) handlar det (blandannat) om alla våldtäkter från örebro. Rekomenderar!

Snart kommer nog min gud och gör mig sällskap, sen drar vi till kyrkan och taggar igång inför lussevakat som hålls på fredag. Oså är det sista onsdagen detta år :( attansbananer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0