Makt är något många inte tänker på förens det försvinner.

Good morning! Nu har jag packat det allra sista inför resan mot Västerås!

Vet ni vad jag faktist inte har tänkt på, all denna makt ens vänner har. Jag ska inte säga att jag inte har makt över mina vänner, men gosh! Nu när man tänker på det?!
Har inte ni vart med om det.. Stina och du har bestämt att vara med varandra på lördag, för ni har inte träffats på jäättejättelänge. Gud vad kul att träffa Stina tänker du då! Men vad häder sen? Jo, din kompis, som du träffat lite oftare, Ulla ska ha fest hos sig, men bara det närmaste kompisgänget är bjudna, Claes, Margit, Bettan, Göran... Då kan ju inte Stina komma, eftersom att det är bara du som känner henne..

Nu sitter du på en plats, vilket håll du än väljer att gå så kommer du svika någon! Personligen så väljer jag utifrån vilka jag helst träffar. Men seriöst, jag hade ju bestämt med Stina. Men eftersom att fest-gänget är flera så skulle jag nog (riktigt dåligt av mig) faktist gå på festen, och be Stina att träffas nån annan dag.

Skulle du göra såhär mot din bästa vän? Mig har det hänt, flera gånger, dock inte nu. Men visst kan man känna sig underlägsen när personen man har bestämmt med säger att den hellre går på fest, eller bara vara med någon annan. Man låter en annan person ta sin väns plats.. 
Dags för förändring! Jag ska börja idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0