Att älska en annan människa

Jag längtar tills dagen någon saknar min nakna kropp mot hans. Jag längtar tills någon kysser mig på pannan och lovar att allt ska bli okej. Jag hoppas att jag får känna känslan snart. För det är en känlsa man inte ska slösa på.
Kärlek!
Kärlek till varenda j*vla människa på denna jord! Vad gör det rätt att hata någon som du inte känner? Vad gör det rätt att hata ett folkslag, eller någon på tv? Du kanske kan hata det personen gör, personens kläder eller sättet den ticsar med ögat. Men känner ni inte människan, ta och lär känna honom/henne då?! Gör som jag, skriv till fel människa på facebook, fråga vart tjejen på busshållplatsen köpt sina skor, eller vad som helst! Ta  kontakt! Vad kan du förlora på det?
Jag skrev till fel kille idag på Facebook. En kille jag tyckte vad asasnygg förr, (han är snygg nu också) det var liksom därför jag la till honom, han frågade hur vi kände varandra, och jag var ärlig och sa varför jag lagt till honom. Vi pratade ganska djupt om varför saker och ting fungerar som det gör nu. Och vi kom bra överens. Skit trevlig!
Vi kom fram till att man kanske måste skriva fel ibland för att vinna nya kompisar? Det kanske är början på en livslång kärlek, till en vän, pojkvän, flickvän eller liknande.
Jag tycker att kärlek är underskattat i dagens generation. Jag ser allt för mycket skit, hör allt för mycket skräp. Men vad gör det rätt att prata så om någon? Jag vet att jag kan vara skitdålig på det där. Men jag brukar tänka efter, men dock efter jag klämt ur mig något. Men jag menar, alla människor har sprickor. Men kan du inte acceptera dina sprickor, hur kan du då se andras? Har du dåligt självförtroende? Sprid glädje istället för att trycka ner någon annan!
När jag var yngre blev jag nertryckt, varje dag. Jag försökte stå på mig tills allting brast. Sen dess har jag försökt vara den mest godhjärtade människan på jorden. Jag försöker ge folk komplimanger minst några gånger om dagen. Jag står upp för mina vänner och försöker sprida glädje. Jag hoppas att jag gör det, jag vet ju inte, men det känns så.
Och vi tjejer?!?! Hallå? Vi har alltid vart underlägsna, varför är det vi som sprider rykten och snackar skit om varandra, varför blir allting litet smått en stor jäkla sak, man drar in sjutton andra tjejer som ska stå bakom ens rygg och säga att den andre gjort si och så.. Är det inte vi som ska hålla ihop och stå upp för varandra, trots bakrund, mot alla kvinnohatare, och bara älska varandra.
Jag älskar varenda en av mina nära, jag älskar varenda en! Gör det du också, och hata inte en jäkel på denna jord!
Bon Jovi – Thank You For Loving Me

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kärleken kommer och går. Det är klart du kommer hitta någon att älska igen när tiden är inne. Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge! <3

2011-03-10 @ 13:58:50
URL: http://sannaegonsson.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Ja men självklart! Det vet jag ju!! :)

2011-03-10 @ 19:10:49
URL: http://lisajennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0