Vad vore jag utan mig?

Alla gånger jag blivit sårad, alla gånger jag har legat hemma pga brustet hjärta eller sömnlösa nätter, det är dagar jag aldrig kommer glömma.
Men jag tackar er som har gjort mig till den starka människa jag är idag. Vore det inte för att jag var utstött när jag var liten, vär det inte för alla gånger jag bråkat med mina vänner, alla vänner jag har förlorat, alla killar som har behandlat mig som skräp, alla som har totalt kastat mitt hjärta i brunnen, alla som strött salt över alla mina sår, alla vänner jag vunnit tillbaka för att jag har kunnat pratat moget om det som hänt, då hade jag inte vart så stark!
Jag har mått dåligt genom alla år sen jag gick i lekis.
Men helt seriöst, var jag värd det?
Jag tror inte det, men jag vet att hade jag inte vart med om detta, då hade jag inte kunnat vara den godhjärtade hjälpsamma människa jag är. För jag vet hur mycket man borde uppskatta alla vänner och alla man har omkring sig, varenda dag året om, för annars så finns dom inte där när man behöver!
Jag har haft kompisar som har tagit avstånd när jag har mått dåligt, för dom vet inte vad dom ska säga, trots att jag har tagit det 100 gånger när dom har mått dåligt.
Detta är brist på uppskattning! Jag fattar inte hur man kan tolerera att en vän mår dåligt! Visst, man får inte säga vissa saker till någon som mår dåligt, man kan inte säga att det ska bli bra om man inte vet. För när en människa mår dåligt, tar den åt sig extra mycket av allt, så om du säger att du lovar att det kommer bli bra, och din vän säger: det kommer det inte! Så tar hon/han ändå åt sig, och tror det.
Så säg aldrig till en vän med en svårt skadad anhörig att det kommer bli bra, för det vet du inte?
Jag har så mycket erfarenhet, att jag vet ungefär hur många har det, med vänner, kärlek, familj osv. Men jag vet långt ifrån allt. Jag har vänner som berättat för mig, jag tar åt mig av det mesta, för att sedan kunna hjälpa andra.
Men jag vet att många uppskattar min hjälpsamhet, och jag ber alla mina vänner, och deras vänner och deras vänner(...) att hjälpa, lyssna, kramas och bara visas uppskattning till varandra, för jädrar vad bra man mår efteråt att man har hjälpt någon!
Det finns för lite kärlek i världen, men om alla gör det bästa dom kan, så kan vi skapa ett bättre samhälle åtminstone!
Krama dina vänner och alla du tycker om, det utger bra energi, och kramas gärna en gång för mycket, än en för lite. För en dag har du mist din vän, och får aldrig krama honom/henne igen.
TA VARA PÅ VARANDRA!
Cher – You Haven't Seen The Last Of Me - Burlesque Original Motion Picture Soundtrack
Make love, not war!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0