Fly me to the moon

Goddag mina fina! Jag sitter här med färg i håret, mer blonda slingor! Men jag känner på mig att det kan bli en aning misslyckat.. Menmen.
Medans jag satt och fick färg i håret så läste jag en artikel i Söndags-bilagan som kommer med Aftonbladet.
Det handlade om att känna av kärleken.
Lotta åkte till New Dehli, Indien med sina vänninor. Hon var då 20 år.
PK hade försökt ta livet av sig flera gånger.
PK jobbade på gatan, han målade porträtt av folk. Han blev av med det, men han fick komma tillbaka.
Medans PK satt och målade kom Lotta fram, och det skakade i hela marken. Han såg direkt att hon var kvinnan i hans liv. Han bad och bad att hon skulle komma tillbaka dagen där på.
Så sant som det var sagt kom hon tillbaka, och det skakade lika mycket då.
Han frågade om hon ville ses senare på dagen, och det ville Lotta självklart.
När PK var liten hade han vart hos någon som hade spått att han skulle finna en kvinna född i oxens tecken, om jag inte minns fel, hon skulle vara musikalisk, äga djungel, hon skulle inte komma från samma stam, stad, inte äns samma land.
Han frågade henne om hon hade allt detta, och så var det!
Lotta lämnade sina vänner och åkte med PK till hans hem. PK berättade för sin far att detta var kvinnan han letat efter. PK's pappa frågade om hon var i oxens tecken. När PK berättade att hon var det brast hans far ut i gråt och önskade att PK's mor hade fått se detta!
Lotta och PK gifte sig där nere, och efter 22 dagar var Lotta tvungen att åka tillbaka till Göteborg.
Saknaden var olidlig och hon planerade att åka ner så snart hon kunde.
Dom brevväxlade en hel del. Och tillslut fick PK nog, och tog sin cykel och började cykla väster ut, han visste att solen gick ner i väster, så han cyklade mot Sverige.
PK hade ingen aning om hur långt det var, men han mötte en man, som visade att han inte äns kommit till hälften på sin väg mot kärleken. Men efter 5 månader, om jag inte minns fel, så var han i sverige.
Och nu lever dom än ihop, dom har två barn, och bor i skogen som Lottas far ägde.
Är inte detta världens finaste kärleks historia? Man kanske måste åka till indien för att hitta sin kärlek. För jag tror inte många gör så mycket för kärleken här, innan man vet att det är rätt vill säga. Jag ska göra nått galet, jag åker till Italien om två år! I hopp om att finna min kärlek, om han inte möter mig här, påvägen mot mina framgångar!
Rod Stewart – Fly Me To The Moon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0