Relax

Goddag mina kära läsare! Vet ni vad? Jag har nog rekordbloggat på den här bloggen! Jag är stolt..
Jag sitter med min choklad-ansiktsinpackning och mår bra! Jag ska hoppa i badet snart och lyssna på lite musik och bara ta det lugnt.
Jennifer tipsar:
Beroende på att vi har mentalträning på schemat i skolan så får vi lära oss lite om hur man ska hantera stress och kunna lugna ner sig osv, därför vill jag tipsa just DIG, som är lika stressad och uppe i varv som mig, att göra sig ett mentalt rum, ni vet som man bara kan försvinna till när allt går åt skogen!
Det som bör finnas i rummet är:
En sorts skriv tavla. Tänk dig att du är arg, då skriver du ordet ARG på tavlan (mentalt) sedan tänker du på det ett tag, sen suddar du ut det, så finns det inte mer!
En plats där du är ensam, för att du inte ska börja tänka på annat.
Flera platser i platsen där du kan koppla av.
En värme källa.
En bildskärm, så att du kan föreställa dig det du vill ska hända. Tex om du ska tävla, så kan du se bilder framför dig att du står på pallen och har vunnit.
Tänk på hur du ska ta dig till ditt mentala rum, och skaffaa dig en trigger som gör att din kropp och hjärna vet att "nu är det dags att lugna ner sig".
Det här kan ta ett tag att lära sig, men jag lovar det kommer! Andvänder man sig av en sån här metod så kommer det garanterat funka!
Japp, jag är som alla andra :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0