DUN DUN DUUN!

Sitter med en kopp kamomill thé och honung, BLÄ! Men vad gör man inte för att hålla sig hyffsat frisk?
Yeye, nog om det. Detta kan vara sista gången jag bloggar med stor byst.. Shiiiit jag är så nervös! För er som antingen är efterblivna eller allmänt retard så ska lilla moi genomgå en bröst operation imorgon (28/10).

Kl. 00.00 inatt ska jag börja fasta, får alltså inte äta eller dricka någonting! Måste även dusha med något medel som gör mig fri från bakterier, steril som doktorerna säger, både ikväll och imorgon på morgonen, sen antagligen en gång på sjukhuset.
Kl. 07.00 finns jag i A-huset på USÖ. Massa snygga kläder på mig!
Jag kommer få besök av min helt fantastiska pojkvän under dagen. Gissar att min mor även befinner sig på sjukan med massa tidningar och bullar. Kanske kommer en och annan vän också, fast de flesta kommer på fredag skulle jag tro.
Tittade runt lite på nätet om hur själva ingreppet går till, hört att några är lite nyfikna, så jag skriver ner lite!

Operationsförlopp vid bröstförminskning

En bröstförminskning utförs i narkos och tar i normalfallet 2-3 timmar att genomföra. Det finns ett antal olika varianter av bröstförminskningsmetoder. I normalfallet lägger kirurgen ett snitt runt bröstvårtan, ner över bröstets mitt och sedan vidare i det naturliga vecket under bröstet – ett så kallat ankarsnitt.

Därefter avlägsnas bröstkörtelvävnad, fett och hud varpå vårtgården med bröstvårtan formas till önskat utseende och förankras till sin nya plats på bröstet. Därpå för kirurgen den tillpassade, undanvikta huden uppifrån bröstet runt vårtgården och formar på så sätt bröstens nya konturer. Vid behov fettsugs området nedanför armhålan i samband med ingreppet.


Bröstvårtorna förblir oftast anslutna till sina befintliga nerv- och blodbanor men om brösten är mycket stora och har ett stort överhäng, kan vårtgården och bröstvårtorna komma att behövas förflyttas lång väg till en naturlig position på bröstet. Detta ökar riskerna för att känseln och blodcirkulationen försämras till vårtgården och bröstvårtan.

Förslutningsstygnen läggs normalt sett runt vårtgården vidare i en vertikal linje nedåt och längs med vecket under bröstet. I vissa fall kan en bröstförminskning utföras utan att det horisontella snittet i bröstvecket behöver läggas vilket reducerar ärren. I undantagsfall kan en tillfredsställande bröstförminskning åstadkommas endast genom fettsugning, vilket i sin tur minimerar ärren.

När snitten förslutits läggs ett förband och patienten förs från operationssalen till ett vilrum för övervakad uppvakning.

Sådär mina vänner!
Sista kvällen med stora bröst spenderas i kyrkan med dom bästa! Kommer kanske lite bilder sen. Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken storlek ska du förminska till? :)

2010-10-27 @ 19:52:34
Postat av: jennifer

Hellu din anonyma jäkel! vem är du? då kan jag svara! ;)

2010-10-27 @ 23:03:51
URL: http://lisajennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0